https://www.totalgraphicsolutions.nl/wp-content/uploads/analysis-blackboard-board-bubble-355952.jpg

We werken voor marketingafdelingen en of organisaties die actief zijn binnen diverse branches of specialismen met een nationaal of internationaal karakter. Het unieke van deze situatie is dat we in de breedste zin van het woord zien hoe marketing toegepast kan worden waarbij we de ontwikkelingen op de voet volgen. Deze ervaringen zijn we naar behoefte gaan delen met onze klanten om ze meer te bieden dan alleen onze diensten het uitvoeren van marketingprojecten.

Hoe werkt dit in de praktijk? De behoefte ontstaat bij de klant op het moment dat ze voor een marketing vraagstuk komen te staan en hieraan geen volledige invulling kunnen geven. Dergelijke vraagstukken worden regelmatig aan ons voorgelegd en gedeeld .

Voorbeeld: een klant geeft aan zijn assortimentscommunciatie dat via een dealernetwerk wordt aangeboden naar de markt te willen wijzigen in verband met gerichte en efficiënte verkoop. Bewuste klant is een A-merk binnen zijn branche en geeft duidelijk aan op zoek te zijn naar kennis over deze behoefte.

In aansluiting hierop hebben wij een gesprek georganiseerd en daarbij ook een partij uitgenodigd die veel ervaring heeft in assortimentscommunicatie via een dealernetwerk. Het gesprek start met een introductie van wie ze zijn, wat ze doen en hoe het assortiment nu wordt aangeboden met de wensen en visie richting de toekomst. Tijdens dit gesprek werd voor onze klant duidelijk dat de assortimentscommunicatie op basis van thema benaderd dient te worden. Hierdoor ontstaat er een beter overzicht en wordt er doelgerichter gekozen waarna men de diepte in kan aan mogelijkheden binnen dit thema. Ook de partij die we uitgenodigd hadden heeft nieuwe inzichten gekregen op basis dealer-informatie-systemen die ze verder willen gaan onderzoeken om deze mogelijk binnen de eigen branche toe te passen.

Het delen van kennis en ervaring met de juiste partijen brengt niet alleen nieuwe inzichten maar zorgt er ook voor dat men de marketing gerichter gaat toepassen dat tot uiting komt in het resultaat op diverse vlakken.

Mark Peeters