Teacultures: Nieuwe identiteit

Marketingproject

Teacultures heeft ons benaderd voor een marketingproject genaamd nieuwe identiteit. Er is door een gespecialiseerd reclame bureau een nieuwe identiteit ontwikkeld voor Teacultures met bijbehorende communicatie middelen zoals huisstijl, brochures, verpakkingen en labels. Naar aanleiding van deze ontwikkeling heeft Teacultures aan TGS gevraagd om de uitvoering van deze communicatiemiddelen te verzorgen vanaf advies uitvoering t/m realisatie met als doel de beoogde beleving te realiseren. Dit was voornamelijk een technische uitdaging door de hoge wensen en eisen die gesteld zijn aan deze communicatiemiddelen waarmee Teacultures een unieke uitstraling wil bereiken buiten het design.

Aanpak

Om een duidelijk beeld te krijgen van de wensen en eisen omtrent dit project heeft Teaculture ons uitgenodigd voor een overleg. Hieruit bleek dat ze door zowel keuze van papier als oppervlakte bewerking van het papier die uitstraling wilde bereiken die ze voor ogen hebben en ook past bij de identiteit die ze volgen. Op basis van deze informatie hebben we een advies uitgewerkt in diverse uitvoeringen waarbij papiersoort/dikte en oppervlakte bewerking zoals pregen en

foliën het vertrekpunt vormde. Nadat de keuze is gemaakt voor de gewenste uitvoering ontvangt de klant een laatste proef ter controle betreffende de diverse communicatiemiddelen. Na goedkeuring proef wordt de productie opgestart waarna de diverse communicatiemiddelen worden verpakt en geleverd. Het resultaat van deze aanpak is dat Teacultures in de gewenste beleving kan communiceren naar haar markt binnen de gestelde deadline en kosten.

Inventariseren

Adviseren

Realiseren

Teacultures_ (3 van 3)
Teacultures_ (2 van 3)
tc1

Wil je samen inventariseren om jouw idee tot een hoger niveau te tillen?