SmitVisual: Communicatie- middelen Chameleon

Marketingproject

De marketingafdeling van SmitVisual heeft ons benaderd voor het ondersteunen en uitwerken van een nieuw marketingproject dat de volgende naam draagt: Communicatiemiddel Chameleon. Chameleon is een productmerk van SmitVisual en een A-merk binnen de branche van whiteboards. De vele mogelijkheden binnen deze productgroep zijn toegenomen en ook de behoefte om dit te communiceren naar de markt met hulp van een productmappen en sampleboxen die uitgevoerd wordt in meerdere talen. Zij hebben ons gevraagd om de communicatiemiddelen technisch te ontwikkelen en te produceren inclusief de volledige handling en verzending naar de diverse adressen binnen Europa.

Aanpak

Voor een project van deze omvang is het natuurlijk zaak om eerst de wensen en eisen van de opdrachtgever/relatie te begrijpen. Daarom volgt er eerst een persoonlijk gesprek waarin de wensen en eisen duidelijk besproken worden met ons. Deze informatie helpt ons naar een gedegen advies dat wij daarna weer gedeeld hebben met SmitVisual. Dit advies bestaat o.a. uit: de vorm, materiaalkeuze, afmetingen, aantallen, deadline en budget. Na de uiteindelijke keuze van de opdrachtgever hebben wij productiemodellen (monsters) geproduceerd ter controle. Hiermee kunnen wij de opdrachtgever het uiteindelijke resultaat laten zien. Hierbij letten wij met name op “Look & Feel”, functionaliteit en omvang.

Na goedkeuring van deze productiemodellen wordt er door
SmitVisual de opdracht gegeven aan een creatief bureau om
het ontwerp en de opmaak te verzorgen op basis van de door
ons aangeleverde technische specificaties van de
productiemodellen. Nadat de vormgeving en opmaak is
afgerond worden er bestanden aangeleverd en starten wij
met de productie van productmappen en sampleboxen.
De aangeleverde monsters door de opdrachtgever worden
verwerkt in de productmappen en sampleboxen waarna ze
verpakt en individueel verstuurd worden naar de doelgroep
in de gewenste “Look & Feel”.

Inventariseren

Adviseren

Realiseren

foto5
Naamloos-1
Naamloos-2

Wil je samen inventariseren om jouw idee tot een hoger niveau te tillen?