Marketingproject
Foodsporen is geboren uit een passie voor paddenstoelen, de natuur en een visie. Deze visie is simpel, Iedereen, elke dag, een beetje gezonder. Dat is wat Foodsporen wil bereiken als producent van voedingssupplementen op basis van zuivere vitaliserende paddenstoelen.
Het betreft een nieuw voedingssupplement dat in vloeibare vorm gebotteld wordt in daarvoor ontwikkelde glazen flesjes. Om dit voedingssupplement op de juiste manier naar de markt aan te bieden dienen er etiketten en verpakkingen ontwikkeld en geproduceerd te worden die geschikt zijn voor machinale verwerking bij foodsporen. TGS is benaderd om dit gehele traject te verzorgen van A(dvies) tot en met P(roductie).
Aanpak
We zijn vanuit een gesprek gestart met Foodsporen en haar reclamebureau waarbij de volgende onderwerpen besproken zijn om tot een gericht advies te komen:
• Specificaties flesje
• Duurzaamheid
• Ontwerp en merkbeleving
• Aanleverspecificaties machinale verwerking
Vanuit deze informatie hebben we een gericht advies uitgewerkt
op basis van afmetingen, materiaalsoorten, verpakkings- specificaties en de prijsstelling per eenheid dat belangrijk is voor de totale kostprijs van het voedingssupplement. Na goedkeuring advies hebben we blanco modellen geproduceerd en deze binnen het verpakkingsproces bij foodsporen getest i.v.m. de runnability. Na afloop van deze succesvolle test zijn we gestart met de productie van de etiketten en verpakkingen waarna ze op basis van de bekende specificaties aangeleverd worden voor het verpakkingsproces bij de opdrachtgever.