Dimcoppen: Winkel product displays

Marketingproject

DimCoppen is een marketingbureau met als specialisme het bouwen van merken. Vanuit dit specialisme hebben ze de opdracht gekregen om een nieuw merk voor een product te creëren met een unieke propositie. Het product betrefteen verwarmingsradiator die altijd past. Het kan soms nogal een puzzel zijn om een radiator te vervangen, want je hebt te maken met bestaande leidingen en formaten die al vastliggen waardoor het moeilijk is om een radiator te vervangen. Dit nieuwe product met de merknaam ULTRA 8 past altijd door haar 8 aansluitingen. Om dit product en merk succesvol te introduceren naar de markt is er een campagne ontwikkeld die ondersteund wordt met winkeldisplays. Deze winkeldisplays worden voorzien van het werkelijke product en dienen verpakt en verzonden te worden naar ruim 100 verkooppunten. Aan TGS is gevraagd om de winkeldisplays samen met het creatieve team van DimCoppen technisch te ontwikkelen en de volledige uitvoering te verzorgen incl. verzending naar de diverse verkooppunten.

Aanpak

We zijn gestart vanuit een gesprek waarin alle uitgangspunten besproken zijn. Vanuit deze informatie en het bijgeleverde product dat op de display bevestigd dient te worden zijn we een advies gaan uitwerken waarbij het aangeleverde product het vertrekpunt vormde. Op basis van ons advies hebben we samen met het creatieve team van DimCoppen de display technisch ontwikkeld. Aansluitend hierop hebben wij een dummy

gemaakt op ware grootte en van de juiste materialen. Het doel hiervan is om te kunnen beoordelen of de display sterk genoeg is om het product te dragen en de stabiliteit biedt die nodig is. Na goedkeuring advies en de daarbij horende dummy hebben we de productie opgestart en zijn de voorbereidingen getroffen voor de handling en verzending naar de ruim 100 verkooppunten.

Inventariseren

Adviseren

Realiseren

03_Wasco- Ultra8 display matenedit
fotonieuwdc

Wil je samen inventariseren om jouw idee tot een hoger niveau te tillen?