Dimcoppen: Winkel product displays

Marketingproject

DimCoppen is een marketingbureau met als specialisme het bouwen van merken. Vanuit dit specialisme hebben ze de opdracht gekregen om een nieuw merk voor een product te creëren met een unieke propositie. Het product betrefteen verwarmingsradiator die altijd past. Het kan soms nogal een puzzel zijn om een radiator te vervangen, want je hebt te maken met bestaande leidingen en formaten die al vastliggen waardoor het moeilijk is om een radiator te vervangen. Dit nieuwe product met de merknaam ULTRA 8 past altijd door haar 8 aansluitingen. Om dit product en merk succesvol te introduceren naar de markt is er een campagne ontwikkeld die ondersteund wordt met winkeldisplays. Deze winkeldisplays worden voorzien van het werkelijke product en dienen verpakt en verzonden te worden naar ruim 100 verkooppunten. Aan TGS is gevraagd om de winkeldisplays samen met het creatieve team van DimCoppen technisch te ontwikkelen en de volledige uitvoering te verzorgen incl. verzending naar de diverse verkooppunten.

Aanpak

We zijn gestart vanuit een gesprek waarin alle uitgangspunten besproken zijn. Vanuit deze informatie en het bijgeleverde product dat op de display bevestigd dient te worden zijn we een advies gaan uitwerken waarbij het aangeleverde product het vertrekpunt vormde. Op basis van ons advies hebben we samen met het creatieve team van DimCoppen de display technisch ontwikkeld. Aansluitend hierop hebben wij een dummy

gemaakt op ware grootte en van de juiste materialen. Het doel hiervan is om te kunnen beoordelen of de display sterk genoeg is om het product te dragen en de stabiliteit biedt die nodig is. Na goedkeuring advies en de daarbij horende dummy hebben we de productie opgestart en zijn de voorbereidingen getroffen voor de handling en verzending naar de ruim 100 verkooppunten.

Inventariseren

Adviseren

Realiseren

03_Wasco- Ultra8 display matenedit
fotonieuwdc

Wil je samen inventariseren om jouw idee tot een hoger niveau te tillen?

Vice Media: Buddha to Buddha

Marketingproject

Vice Media is een Canadees-Amerikaans mediabedrijf en heeft kantoren in 35 steden over de hele wereld met de volgende bedrijfsactiviteiten, VICE.com, een bekroond internationaal netwerk van digitale content en VICE Studios , een productiestudio voor speelfilms en televisie; VICE TV. De productiestudio van Vice Media heeft TGS benaderd om samen met een creatief bureau een verpakking te ontwikkelen en te produceren. Deze verpakking wordt toegepast bij de introductie van een nieuwe sieradenlijn van het merk Buddha to Buddha. Deze introductie bestaat uit een online gedeelte en een reclamespot die u hier kunt bekijken.

Aanpak

Door een producer van Vice Media is er een gesprek georganiseerd met betrokken partijen. Het doel van dit gesprek was om de briefing door te nemen zodat duidelijk is wat er verwacht wordt van de verpakking die een onderdeel is van de introductie. Naar aanleiding van dit gesprek heeft het creatieve bureau een aantal designs in diverse kleuren gemaakt. Aansluitend hebben wij een voorstel gedaan i.v.m. de diverse papierkwaliteiten waarbij de reflectiewaarde, dikte en hoge grafische weergave het vertrekpunt vormde.

Vanuit deze voortellen is er een keuze gemaakt door de producer en zijn we gestart met het maken van drukproeven in het gekozen design en op het gewenste papiersoort in de diverse diktes. Deze drukproeven worden gefotografeerd en gefilmd onder de juiste licht omstandigheden om te beoordelen of alles voldoet. Na goedkeuring van de drukproeven starten we met de productie waarna de verpakking in de vorm van inpakpapier geleverd wordt voor opnames en fotografie bij de studio’s van Vice Media.

Inventariseren

Adviseren

Realiseren

DSC_0812
groen
rood
goud

Wil je samen inventariseren om jouw idee tot een hoger niveau te tillen?

Leolux: Design Centers Europa

Marketingproject

Leolux is een Nederlands meubelfabriek en produceert kwaliteits-meubelen met een unieke vormgeving en hoog comfort. Deze meubels worden via een dealernetwerk verkocht door heel Europa. Om deze dealers te ondersteunen zijn er door Leolux Design Centers gebouwd op strategische locaties in Europa. De Design Centers zijn voorzien van de complete collectie in sfeervolle setting ingericht volgens de laatste trends. Om deze sfeervolle inrichting volgens de laatste trends volledig tot zijn recht te laten komen dient de omgeving een neutrale uitstraling te krijgen. Er is aan TGS gevraagd om hierin mee te denken doormiddel van grafische oplossingen en dit uiteindelijk ook uit te voeren in de diverse Design Centers.

Aanpak

In overleg met marketing en de interieur-designers van Leolux hebben we de eisen omtrent de omgevingselementen besproken die geneutraliseerd dienen te worden. Onder omgevings- elementen worden verstaan wanden en raampartijen. Om tot een goed advies te komen hebben we de diverse locaties bezocht en bekeken. Naar aanleiding van het gesprek en inventarisatie op locatie hebben we een advies uitgewerkt op basis van de volgende oplossingen. Rondom de raampartijen aan de binnen- zijde worden frames gemonteerd. In deze frames komen doeken te zitten die geprint zijn met de gewenste omgevingskleur. Er ontstaat als het waren een wand die de gewenste licht-

hoeveelheid doorlaat en daarmee de omgeving neutraliseert. De wanden worden voorzien van geprinte kunst of en texturen op plaatmaterialen in verschillende afmetingen die makkelijk te plaatsen of te verplaatsen zijn. Deze kunst en texturen worden bedacht, ontworpen en geproduceerd waarna ze gemonteerd worden op de desbetreffende wanden om daarmee de omgeving te neutraliseren. Na akkoord advies hebben samples gepro- duceerd en op locatie gemonteerd ter goedkeuring. Vanuit nog wat kleine aanpassingen hebben we uiteindelijk de productie op gestart en zijn de kleurdoeken en plaatmaterialen met kunst en texturen gemonteerd op de diverse locaties in Europa.

Inventariseren

Adviseren

Realiseren

Leolux_ (40 van 51)
Leolux_ (37 van 51)
Leolux_ (20 van 51)

Wil je samen inventariseren om jouw idee tot een hoger niveau te tillen?

Retour Jeans: Winkelactie Shop & Win

Marketingproject

Retour denim de Luxe is hét jeansmerk voor stoere, modieuze, hippe kids, die zich graag door hun kleding willen onderscheiden. Met haar marketingafdeling bewerken ze op diverse manieren de markt met als doel continu in beeld blijven bij deze doelgroep. Een mooi voorbeeld hiervan is de winkelactie Shop & Win. Het betreft een actie waarbij je kans maakt op een Alpina x Retour Jeans limited edition fiets doormiddel van je kassabon te uploaden. Om deze actie tot een succes te brengen dienen de ruim 100 winkels voorzien te worden van de volgende communicatiemiddelen, Posters, Flyers + display, Raamstickers en spiegelstickers ter ondersteuning van deze actie. Tevens wordt er een handleiding meegeleverd voor de retailer / winkelier i.v.m. toepassing van communicatiemiddelen in de winkel. Er is aan TGS is gevraagd om dit gehele traject te verzorgen vanaf advies, productie, handling t/m verzending.

Aanpak

Retour Jeans heeft ons vanaf de conceptfase betrokken bij dit project met als doel te brainstormen over de mogelijkheden omtrent de communicatiemiddelen op basis van afmetingen, materialen, handling, verzending en budget. Vanuit deze brainstormsessie hebben we een gericht advies uitgewerkt
met daaraan gekoppeld prijsstelling. Na akkoord worden de technische tekeningen gemaakt en aangeleverd bij het
creatieve bureau van Retour Jeans. Zij gaan de ontwerpen
hierin verwerken waarna we de bestanden weer aangeleverd

krijgen met het ontwerp erin verwerkt. Na ontvangst bestanden wordt er eerst een volledig actiepakket gemaakt en verpakt. Dit pakket dient als proef voor de klant om de kwaliteit en de look and feel te kunnen beoordelen voordat de productie definitief wordt opgestart. Na goedkeuring proef starten we met de productie en worden de communicatiemiddelen samengesteld en verpakt tot een actiepakket op winkelniveau. Hierna worden ze verzonden naar de ruim 100 winkels binnen de gestelde termijn.

Inventariseren

Adviseren

Realiseren

foto1website
Alpina-Trial-jongensfiets-stoere-jongensfiets-Alpina-bikes-x-retour-retour-jeans-fiets-hippe-kinderfiets-kinderfiets-winnen-

Wil je samen inventariseren om jouw idee tot een hoger niveau te tillen?

Foodsporen: Etiketten & Verpakkingen

Marketingproject

Foodsporen is geboren uit een passie voor paddenstoelen, de natuur en een visie. Deze visie is simpel, Iedereen, elke dag, een beetje gezonder. Dat is wat Foodsporen wil bereiken als producent van voedingssupplementen op basis van zuivere vitaliserende paddenstoelen.

Het betreft een nieuw voedingssupplement dat in vloeibare vorm gebotteld wordt in daarvoor ontwikkelde glazen flesjes. Om dit voedingssupplement op de juiste manier naar de markt aan te bieden dienen er etiketten en verpakkingen ontwikkeld en geproduceerd te worden die geschikt zijn voor machinale verwerking bij foodsporen. TGS is benaderd om dit gehele traject te verzorgen van A(dvies) tot en met P(roductie).

Aanpak

We zijn vanuit een gesprek gestart met Foodsporen en haar reclamebureau waarbij de volgende onderwerpen besproken zijn om tot een gericht advies te komen:

• Specificaties flesje
• Duurzaamheid
• Ontwerp en merkbeleving
• Aanleverspecificaties machinale verwerking

Vanuit deze informatie hebben we een gericht advies uitgewerkt

op basis van afmetingen, materiaalsoorten, verpakkings- specificaties en de prijsstelling per eenheid dat belangrijk is voor de totale kostprijs van het voedingssupplement. Na goedkeuring advies hebben we blanco modellen geproduceerd en deze binnen het verpakkingsproces bij foodsporen getest i.v.m. de runnability. Na afloop van deze succesvolle test zijn we gestart met de productie van de etiketten en verpakkingen waarna ze op basis van de bekende specificaties aangeleverd worden voor het verpakkingsproces bij de opdrachtgever.

Inventariseren

Adviseren

Realiseren

Mockup_Reishi
Mockup_LionsMane
Mockup_Chaga
foto4website

Wil je samen inventariseren om jouw idee tot een hoger niveau te tillen?

Pode: Kleurstalenkaarten

Marketingproject

Pode is een echt Nederlands topdesign merk op het gebied van meubelen. Het vindt zijn weg naar liefhebbers door heel Europa.
De mooiste Pode meubelen worden door de klanten zelf samengesteld door unieke keuzes uit kleuren en materialen. Deze keuzes worden op locatie bij de dealer geselecteerd met behulp van stalen.

De marketingafdeling van Pode wil graag de huidige kleurstalen van kunststof laten vervangen door kleurstalenkaarten op basis van een natuurlijke drager die 100% matchen. Het doel hiervan is MVO verantwoord te ondernemen en kosten te besparen waarmee ze flexibeler kunnen zijn naar de klant door het complete kleuren assortiment aan te bieden in een compacte vorm. Uiteindelijk kan de klant hierdoor de kleur van de meubels beter afstemmen op zijn of haar interieur. Aan TGS is gevraagd om hierin te adviseren en uiteindelijk het gehele project te realiseren incl. verzending naar alle Europese dealers.

Aanpak

We zijn vertrokken vanuit de wensen en eisen die de klant stelt aan de nieuwe kleurstalenkaarten zoals,

• 100% colour-matching met de huidige kleurstalen
• Dezelfde glansgraad als de huidige kleurstalen
• UV-bestending i.v.m. minimale verkleuring
• Natuurlijke drager
• Formaat A5
• Beantwoorden aan het gestelde budget

Naar aanleiding van deze informatie hebben we een advies uitgewerkt dat aansluit bij de gestelde eisen. Na goedkeuring van het advies zijn wij gestart met de uitvoering. Hierbij is het vertrekpunt de lithografie van de in totaal 17 kleuren alles bepalend om het gewenste resultaat tijdens het productieproces te behalen. Uiteindelijk worden de bedrukte kleurstalenkaarten voorzien van een scheurperforaties en vergaard tot kleurensets waarna ze geseald verstuurd worden naar de verschillende dealers door heel Europa.

Inventariseren

Adviseren

Realiseren

pode_2
pode_3
pode_1
pode_4

Wil je samen inventariseren om jouw idee tot een hoger niveau te tillen?

Bovil: Refresco company book

Marketingproject

De marketingorganisatie BOVIL heeft ons benaderd om de uitvoering van het volgende grafische project te begeleiden: “How we built a world-class company”? BOVIL heeft op haar beurt de opdracht gekregen van Refresco een jubileumboek te maken waarin de ontwikkeling van de laatste 20 jaren wordt beschreven van deze organisatie met de titel: “How we built a world-class company”. Door de bijzondere inhoud van het boek wilde zij ook dat er veel aandacht besteed zou worden aan de uitvoering van het boek. Er is aan TGS gevraagd om hierin te adviseren en uiteindelijk het gehele project te realiseren inclusief de internationale verzending.

Aanpak

Nadat de content bekend was, hebben wij een gesprek opgezet waarin een aantal wezenlijke zaken besproken zijn: Look and feel, definitieve omvang, deadline, grafische-technieken, papiersoorten, formaten en de mogelijkheden omtrent een opmaat verpakking met exportwaardige eigenschappen. Met de uitkomsten van deze bespreking hebben wij een advies uitgewerkt compleet met prijsstelling en planning. Tevens zijn er blanco modellen vervaardigd ter begeleiding van het advies/voorstel i.v.m. met de look and feel van het boek. Nadat de uitvoering van het boek definitief bepaald is hebben we de technische speficiaties

aangeleverd bij Bovil zodat zij het ontwerp en opmaak kunnen voltooien. Na aanlevering van de door Bovil opgemaakte bestanden worden de volgende proeven ter goedkeuring voorgelegd, Complete proef van de inhoud van het boek i.v.m. kleurstelling en opmaak, 1-op-1 model van het compleet afgewerkt boek, 1-op-1 model van de opmaat verpakking. Na goedkeuring proeven starten we met de productie en worden de boeken uiteindelijk per stuk ingeseald en verpakt in exportwaardige opmaat verpakkingen. Hierna worden ze via een verdeellijst verstuurd naar de diverse internationale adressen.

Inventariseren

Adviseren

Realiseren

Foto1
Foto2
Foto3
Foto4

Wil je samen inventariseren om jouw idee tot een hoger niveau te tillen?

Retour Jeans: Dealer communicatiepakket

Marketingproject

De marketingafdeling van Retour Jeans heeft ons benaderd voor het marketingproject; Dealer communicatiepakketten.
Deze pakketten bestaan uit een Collectiebrochures, folders, displays, labelhangers en diverse andere Point of Sale materialen die uiteindelijk binnen een gestelde deadline verstuurd dienen te worden naar de internationale dealers.
De designs zijn gereed en er is aan TGS gevraagd om dit project tot uitvoering te brengen vanaf advies, productie, handling t/m verzending naar de geselecteerde dealers waarbij Time to Market een belangrijke rol speelt i.v.m. de introductie van een nieuwe kinderkledingcollectie.

Aanpak

We zijn gestart met een gesprek bij Retour-Jeans om een duidelijk beeld te krijgen van de wensen en eisen omtrent dit project. Op basis van deze informatie hebben we een advies uitgewerkt in diverse uitvoeringen waarbij afmetingen van de pakketten en time to market het vertrekpunt vormde. Na het keuzemoment voor de gewenste uitvoering worden de designs nog aangepast door Retour Jeans waar nodig en worden ze

opnieuw naar ons aangeleverd incl. alle adresgegevens van de dealers. Ter controle voor productie krijgt Retour Jeans van de diverse items nog een proef. Na goedkeuring proef starten we met de productie en worden de pakketten uiteindelijk per dealer samengesteld in een exportwaardige verpakking en verstuurd binnen de gestelde deadline zodat de introductie geen vertraging oploopt en de sales aansluit.

Inventariseren

Adviseren

Realiseren

foto4
fotonieuw
foto6

Wil je samen inventariseren om jouw idee tot een hoger niveau te tillen?

Van de Velde: Shop Local Campagne

Marketingproject

Van de Velde creëert, produceert en commercialiseert luxueuze dameslingerie onder eigen merknamen zoals Marie Jo, Prima Donna en Andres Sarda. Deze merken worden aangeboden naar de lokale markt in daartoe ingerichte Lingeriespeciaalzaken. Om de lokale salesactiviteiten te ondersteunen heeft Van de velde hiervoor een marketingproject bedacht met de alleszeggende naam: SHOP LOCAL-CAMPAGNE

Dit marketingproject heeft een on- en offline gedeelte. Er is aan TGS gevraagd om het offline gedeelte te realiseren. Dit betreft een actiepakket dat bestaat uit de volgende communicatie-middelen: Raamsticker, Vloerstickers, Posters en Sjablonen met krijtspray die op winkel niveau samengesteld en verzonden dienen te worden door heel Europa.

Aanpak

We zijn door de opdrachtgever uitgenodigd om de wensen en eisen van dit  marketingproject te bespreken. Het doel hiervan is dat we op basis van deze informatie met een advies komen betreffende de uitvoering van de communicatiemiddelen op basis van de volgende aspecten, Afmetingen, Materiaalsoorten, Type verpakking en Type krijtspray met de daarbij horende prijsstellingen en planning. Nadat de keuze voor de gewenste uitvoering is gemaakt door de opdrachtgever gaan we over tot het maken van productiemodellen en testen we de krijtspray.

Het doel hiervan is om vooraf in de praktijk te controleren of dit het gewenste resultaat oplevert. Op het moment dat de productiemodellen het gewenste resultaat hebben laten zien wordt de productie van de communicatiemiddelen opgestart. Hierna worden de pakketten per lingeriespeciaalzaak samengesteld en verstuurd naar de diverse adressen in Europa. Het is van belang dat dit gerealiseerd wordt binnen de gestelde deadline zodat deze campagne aansluit op de online landen campagne.

Inventariseren

Adviseren

Realiseren

vdv_ (1 van 6)-2
vdv2
vdv3

Wil je samen inventariseren om jouw idee tot een hoger niveau te tillen?

SmitVisual: Communicatie- middelen Chameleon

Marketingproject

De marketingafdeling van SmitVisual heeft ons benaderd voor het ondersteunen en uitwerken van een nieuw marketingproject dat de volgende naam draagt: Communicatiemiddel Chameleon. Chameleon is een productmerk van SmitVisual en een A-merk binnen de branche van whiteboards. De vele mogelijkheden binnen deze productgroep zijn toegenomen en ook de behoefte om dit te communiceren naar de markt met hulp van een productmappen en sampleboxen die uitgevoerd wordt in meerdere talen. Zij hebben ons gevraagd om de communicatiemiddelen technisch te ontwikkelen en te produceren inclusief de volledige handling en verzending naar de diverse adressen binnen Europa.

Aanpak

Voor een project van deze omvang is het natuurlijk zaak om eerst de wensen en eisen van de opdrachtgever/relatie te begrijpen. Daarom volgt er eerst een persoonlijk gesprek waarin de wensen en eisen duidelijk besproken worden met ons. Deze informatie helpt ons naar een gedegen advies dat wij daarna weer gedeeld hebben met SmitVisual. Dit advies bestaat o.a. uit: de vorm, materiaalkeuze, afmetingen, aantallen, deadline en budget. Na de uiteindelijke keuze van de opdrachtgever hebben wij productiemodellen (monsters) geproduceerd ter controle. Hiermee kunnen wij de opdrachtgever het uiteindelijke resultaat laten zien. Hierbij letten wij met name op “Look & Feel”, functionaliteit en omvang.

Na goedkeuring van deze productiemodellen wordt er door
SmitVisual de opdracht gegeven aan een creatief bureau om
het ontwerp en de opmaak te verzorgen op basis van de door
ons aangeleverde technische specificaties van de
productiemodellen. Nadat de vormgeving en opmaak is
afgerond worden er bestanden aangeleverd en starten wij
met de productie van productmappen en sampleboxen.
De aangeleverde monsters door de opdrachtgever worden
verwerkt in de productmappen en sampleboxen waarna ze
verpakt en individueel verstuurd worden naar de doelgroep
in de gewenste “Look & Feel”.

Inventariseren

Adviseren

Realiseren

foto5
Naamloos-1
Naamloos-2

Wil je samen inventariseren om jouw idee tot een hoger niveau te tillen?